Chia semínka

Chia semínka
Chia semínka

Již staří Aztékové znali mimořádné účinky těchto drobných semínek. Dnes jsou Chia semínka propagována jako unikátní superpotravina a je třeba potvrdit, že zcela právem. Důvodem je mimořádná výživová hodnota a schopnost držet vodu.

Chia, neboli šalvěj španělská rostla dříve jako jednoletá planá bylina do výšky asi jednoho metru, s bílými nebo fialovými kvítky. Semínka jsou drobná černá nebo bílá a mají mírně oříškovou příchuť. Jedná se skutečně o nutriční bombu, neboť chia semínka obsahují 30% olejů, spoustu živin, minerálů, bílkovin, vláknin a omega-3 mastných kyselin, které doplňují v těle živiny při zvýšené námaze a stresu.

Aztéčtí válečníci věřili v zázračné účinky chia semínek, jejichž jedna hrst denně jim dodala energii na celý den a poskytla jim zázračnou sílu a vytrvalost. Rovněž jim v drsných horských podmínkách zajišťovala ochranu před dehydratací, fyzickým a psychickým vyčerpáním. Proto jsou i dnes považována chia semínka za superpotravinu.

Výhody chia semínek

- obsahují velké množství živin důležitý pro lidský organismus
- jsou snadno stravitelná a mají neutrální chuť
- zabraňují možné dehydrataci organismu při zvýšené aktivitě
- pomáhají udržovat fyzickou i psychickou kondici
- diabetikům pomáhají snižovat hladinu cukru v krvi
- při dietě pomohou zažehnat pocit hladu

Jak se konzumují

Semínka jsou vhodná pro aktivní sportovce, ale i pro běžné lidi, jelikož dodávají tělu energii a přispívají k udržení zdraví. Jsou ideální složkou jídelníčku pro každého, zejména pokud se dostatečně hýbe a chce dodat svému tělu spotřebované živiny. Jejich užívání je jednoduché. Namočte semínka do tekutiny a už po pěti minutách vytvoří hutný želatinový gel. Pojídat je můžete i bez namáčení, když je přidáte například do jogurtu, tvarohu, polévek, koktejlů nebo jimi posypete chléb s máslem, pomazánkou nebo jakkoliv připravované maso a jiné potraviny. Vhodná jsou i jako

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit