Na co si dát pozor, pokud využíváte služby péče o tělo a postupovat, když jste nespokojeni?

Na co si dát pozor, pokud využíváte služby péče o tělo a postupovat, když jste nespokojeni?
Na co si dát pozor, pokud využíváte služby péče o tělo a postupovat, když jste nespokojeni?

Pod pojmem služby na tělo se skrývá například stříhání a barvení vlasů, různé kosmetické zákroky, masáže, manikúra nebo pedikúra a další služby, které často využívá většina z nás. Pravdou je, že se nejedná o příliš levnou záležitost. Může se také lehce stát, že nebudete s touto službou spokojeni. Test, o.p.s. - největší česká organizace na ochranu spotřebitele proto radí, na co si dát při výběru těchto služeb pozor a jak se chovat, když nejste se službou spokojeni.

Vyšší cena známkou luxusu, ale…

Za návštěvu salónu platíme většinou částku v řádu stovek i tisíců korun. Vyšší ceny dělají z tohoto druhu služeb jistou formu luxusu. Právě proto je třeba sledovat kvalitu. Lidé totiž většinou dobře vědí, jak si počínat při reklamaci spotřebního zboží, ale už tápají v případě, kdy se jedná o kadeřnické, kosmetické či jiné služby péče o tělo.

Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu upozorňuje, že: „Více než jinde tu platí, že výhrady vůči poskytovaným službám je potřeba vznést co nejdříve, ideálně hned v průběhu nebo po skončení služby.“

Smlouva se uzavírá vždy

Pamatujte si, že i když si necháte třeba jen vytrhat obočí či udělat masáž, uzavíráte vždy smlouvu. Jde o neformální proces vyjednávání obsahu vztahu mezi námi a poskytovatelem služby. Před využitím služby si ujednáváte, kdo, co, komu, kdy a za kolik. Je třeba mít na paměti, že tomu tak je, protože pozdější výhrady provedení služby musí mít oporu v počáteční úmluvě.

Jak tedy postupovat při využívání služeb a jejich následné reklamaci?

Na začátku je nutné, abyste se s poskytovatelem domluvili a vysvětlit mu vaše představy. Pokud máme nějaký specifický požadavek, měl by nás na jeho rizika poskytovatel služby na upozornit. Pokud ale budete na výkonu služby dále trvat, nesete si riziko sami.

Každý zákazník má právo na reklamaci. Nejste-li spokojeni, je nejlepší, reagovat již v průběhu zákroku. Pokud se výsledek přesto rozchází s našimi představami, můžeme žádat zjednání nápravy. Pokud není možné nedostatky odstranit, můžete požadovat slevu z ceny.

Pokud byste reagovali pozdě, je vyjednávání složité a pomoci by mohl už jen soud.

V průběhu zákroku můžete také využít svého zákonného práva odstoupit od smlouvy o dílo, kterou v nepsané formě s poskytovatelem služby uzavíráte. V takovém případě ale musíte zaplatit za již vykonané práce. Pokud došlo ke škodě na zdraví či majetku, máte nárok na finanční kompenzaci. Nejúčinnější obranou proti neodborně či nedostatečně provedené službě však zůstává vyhledání jiného poskytovatele.

Autor: Magda

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit